A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Пулинський інклюзивно-ресурсний центр" Пулинської селищної ради

Ігри для розвитку тактильної пам'яті.

Дата: 10.08.2020 09:08
Кількість переглядів: 718

 

 

Від народження ми активно пізнаємо навколишній світ через відчуття, що розфарбовують зорові та слухові враження. Гарні, погані, нейтральні, індивідуальні й загальноприйняті – всі вони залишають глибокий яскравий слід у нашій уяві-пам’яті.

Людина, з добре розвиненими тактильними відчуттями більш позитивно взаємодіє з оточуючим світом і має більш глибоке почуття зв'язку з іншими людьми.

ЧУДЕСНИЙ МІШЕЧОК

В полотняний мішечок кладуть предмети, що мають різні властивості: клубок ниток, іграшку, ґудзик, пір'їнку, кульку, кубик, сірникову коробку тощо. Дитина на дотик повинна визначати один за іншим предмети в мішечку. Бажано, щоб вона вголос описувала їхні властивості. Маленькі діти можуть самі складати предмети в мішечок для кращого запам'ятовування.

ДОТИК

Для цієї гри знадобляться від 4 до 7 картонних прямокутників  завбільшки із сірникову коробку. На прямокутники наклейте клаптики різних за відчуттями на дотик матеріалів: наждачний папір, хутро, рисові зернятка, шовкова тканина, поролон, вата , перекручена мотузка тощо.

Варіант 1

Покладіть картки перед дитиною у будь-якій послідовності. Після цього нехай дитина доторкніться до кожної з них і зафіксує в уяві, як вони розміщені. Не поспішайте, нехай дитина зробіть це кілька разів. Потім дитина заплющує очі, ви перемішуєте картки і допомагаєте дитині доторкнутися до будь-якої з цих поверхонь. Дитина із заплющеними очима повинна скласти картки так, як вони були розміщені спочатку.

Варіант 2

Підготуйте 4  – 7  будь-яких зображень (листівок, календариків), щоб вони відрізнялися одне від одного сюжетом, кольоровою гамою.

На кожне із зображень покладіть картку з матеріалом, що зовсім не нагадує сюжет, тобто не підходить до нього за відчуттям. Припустимо, хутро ляже на зображення будинку, наждак – на зображення квітки, зернятка – на зображення якоїсь дівчини тощо.

Дайте у руку дитині хутряну поверхню та попросіть її уявити будинок, підійти подумки до нього і здивуватися: навіщо будинок укрили хутром? Мабуть, для утеплення.

Потім нехай дитина доторкнеться до наждачної поверхні – якісь жорсткі, чудернацькі ці квіти!

Торкаючись поверхні із зернятками, нехай дитина в уяві «познайомиться» з дівчиною, яка із цих зерняток виготовляє намисто.

Так само пограйтеся з іншими поверхнями та зображеннями.

Головне – незвичайність фантазії та уяви, парадокс і оживлення зображень.

Коли дитина пограється із зображеннями та дотиковими відчуттями, нехай заплющить очі, візьме по черзі і відчує пальцями кожну з поверхонь і пригадає зображення, яке відповідало кожній поверхні.

Потім можна погратися навпаки: показуємо дитині зображення – дитина пригадує, якою на дотик була поверхня, що лежала на цьому зображенні.

ПОРАХУЙ НАВПОМАЦКИ

В мішечок кладуть предмети, різні за формою та властивостями. Дитина повинна засунути руку в мішечок і, беручи по черзі предмети, на дотик порахувати їхню кількість у мішечку. Кількість предметів повинна залежати від віку та ступеню підготовки дітей.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень