A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Комунальна установа "Пулинський інклюзивно-ресурсний центр" Пулинської селищної ради

"Тренування мозку"

Дата: 04.08.2020 09:47
Кількість переглядів: 18

Навряд чи 10% людей на землі збалансовано використовують обидві півкулі свого мозку. Решта розвивають тільки ліву півкулю і ігнорують колосальний творчий потенціал правої.

Мозок людини являє собою «співдружність» функціонально асиметричних півкуль - лівої і правої, кожна з яких - не дзеркальне відображення іншого, а необхідне доповнення. Для того щоб ТВОРЧО осмислити будь-яку проблему необхідні обидві півкулі: ліва півкуля, логічна, виділяє в кожній проблемі найважливіші, ключові моменти, а права півкуля, творча, схоплює їх в цілому. Саме права півкуля, завдяки своїй найважливішій функції - інтуїції, допомагає розібратися в ситуації і сформулювати ідею, нехай навіть божевільну, але часто нестандартну і нерідко правильну.

Сфери спеціалізації кожної півкулі є неоціненно важливими для повноцінної роботи головного мозку, але права півкуля - для становлення і розвитку творчої особистості.

Ліва півкуля:

*відповідає за логіко-аналітичне мислення,

*аналізує факти,

*обробляє інформацію послідовно по етапах (послідовне мислення),

*забезпечує процеси індуктивного мислення (спочатку здійснюється процес аналізу, а потім синтезу),

*обробляє вербальну інформацію: відповідає за мовні здібності: контролює мову, а також здатності до читання та письма,

*запам'ятовує віршовані рядки, факти, імена, дати і їх написання,

*здатна розуміти тільки буквальне значення того, що чуємо чи читаємо,

*планує майбутнє,

*контролює рухи правої половини тіла,

*відповідає за музичну освіту, розуміння сенсу музичних творів, розрізнення ритму музики,

*відповідає за математичні здібності, роботу з числами, формулами, таблицями,

*відповідає за планування.

 

Права півкуля:

*відповідає за образне мислення і просторову орієнтацію; дозволяє орієнтуватися на місцевості і складати мозаїчні картинки-головоломки,

*відповідає за інтуїцію і інтуїтивну оцінку,

*може одночасно обробляти багато різноманітної інформації; здатна розглядати проблему в цілому, не застосовуючи аналізу (паралельна обробка інформації),

*реалізує процеси дедуктивного мислення (спочатку здійснюються процеси синтезу, а потім аналізу),

*обробляє невербальну інформацію: спеціалізується на обробці інформації, яка виражається не в словах, а в символах і образах,

*запам'ятовує образи, обличчя, картини, пози, голос; здатна сприймати сукупність рис як єдине ціле,

*здатна розуміти метафори і результати роботи чужої уяви, почуття гумору,

*сприймає емоційне забарвлення мови, тембр голосу, інтонацію,

*орієнтується в сьогоденні,

*контролює рухи лівої половини тіла,

*відповідає за музичні здібності, розрізнення мелодій, темпу і гармонії в музиці,

*відповідає за уяву, фантазії і мрії; художню творчість і здатність до образотворчого мистецтва,

*відповідає за спонтанні, емоційні реакції.

Викладена вище спеціалізація півкуль головного мозку справедлива для 95% людей. В їх число входять практично всі правши. Спеціалізацію ж півкуль у лівші, які становлять приблизно 10%, визначити важче.

Коли півкулі функціонують правильно і між ними зберігається баланс, то взаємодія між ними виражається в ідеальному партнерстві, результатом якого є ефективна творча робота мозку. Це стає можливим, коли працюють і права, і ліва півкулі, коли логічне мислення поєднується з інтуїцією.



« повернутися

School.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень