A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Комунальна установа "Пулинський інклюзивно-ресурсний центр" Пулинської селищної ради

Ігри для розвитку уяви дітей

Дата: 10.08.2020 14:23
Кількість переглядів: 19

Уява в нашому житті виконує провідну роль. За допомогою уяви ми плануємо свої перемоги і поразки, задоволення і неприємності, успіх і невдачі, здоров’я і невиліковні хвороби.

Робота пам’яті міцно пов'язана з уявою людини.

Чомусь вважається, що пам'ять у всіх різна, але чи багато хто з нас замислювався, чому всі розуміють та відтворюють тисячі слів рідної мови; чому запам’ятовують назви тисячі предметів ще в дошкільному віці? 

У перші 6—7 років свого життя людина запам'ятовує 70—80% інформації, яку активно використовує у своєму житті. Ми знаємо лише те, що можемо уявити, та скористатися можемо тільки тими знаннями, які існують у нашій уяві, розуміємо рідну мову лише тому, що уявляємо, про що нам говорять.

Уявив – знаю, не уявив не можу знати  і навіть не здогадуюся, тому що пригадується тільки те, що можна уявити.

Активне уявлення є чудовим стимулом до творчості, винахідливості й успіху в будь-яких справах.

У цьому розділі пропонуємо вам ігри, які допоможуть швидко увійти у світ власної фантазії. Виконуючи завдання, не намагайтеся щось відгадувати або згадувати, просто уявляйте інформацію, з якою граєтеся.

Не націлюйтесь одразу на 100-відсотковий результат і не вимагайте цього від своїх дітей. Лише грайтеся, фантазуйте та жартуйте, тоді робота буде ефективною і обов’язково позначиться на якості життя та навчанні.

Розхвалюйте себе навіть за незначні успіхи. Так ви створите гарний психологічний фон для подальшого самовдосконалення.

Нехай ці ігри стануть для вас щоденною розвагою. Граючись зі своїми дітьми, починайте з простих завдань, доступних їхньому віку та враховуючи рівень їхньої підготовки. Із набуттям досвіду, час гри скорочуйте, а завдання поступово ускладнюйте чи освоюйте більш складну гру.

Щоденне тренування протягом 10-15 хвилин зробить яскравішим ваше уявлення і значно полегшить сприймання та відтворення будь-якої інформації, підвищить самооцінку вашу і ваших дітей.

Щасти вам!

КУДИ ВМІСТИТЬСЯ КІШКА?

Гра для дітей дошкільного віку. Попросіть малюка зобразити знайому йому тварину (кішку, собаку, козу і т. п.). Запропонуйте придумати місця, куди вона могла б поміститися. Наприклад: «Кішка поміститься до нас в квартиру? А ось в цю коробку вона поміститься? А в сумку? А в кишеню?» Нехай малюк сам придумує місця, куди можна прилаштувати кішку.

Гра сприяє розвитку уяви, мовлення, пам'яті, навичок зіставлення.

КАЖИ НАВПАКИ

Кидаємо дитині м’ячика і називаємо будь-яке слово, що має антонім. Дитина повертає м’ячика, називаючи при цьому слово з протилежним значенням. Наприклад:

великий - маленький, товстий - тонкий, чорний - білий, гарячий - холодний, порожній - повний, легкий - важкий, чистий - брудний, хворий - здоровий, дитина - дорослий, вогонь - вода, сильний - слабкий, веселий - сумний, гарний - потворний, боягуз - сміливець.

Гра розвиває уяву, мислення.

ВИКЛЮЧИ ЗАЙВЕ

Гра розвиває уяву і слухову пам’ять, підходить для дітей 5-7 років.

Попросіть дитину послухати слова, які ви будете називати, і вибрати з трьох слів зайве. Щоб полегшити завдання, нехай дитина спробує уявиляти предмети, які ви називаєте.

 Колір:

1) апельсин, ківі, хурма;

2) курча, лимон, волошка;

3) огірок, морква, трава;

4) цукор, пшениця, вата.

Матеріал:

1) банка, каструля, стакан;

2) альбом, зошит, ручка;

3) шафа, олівець, шуба;

4) сорочка, гумка, спідниця.

 Форма:

1) телевізор, книга, колесо;

2) косинка, кавун, намет.

 Смак:

1) цукерка, картопля, варення;

2) торт, оселедець, морозиво.

 Величина:

1) бегемот, мураха, слон;

2) будинок, олівець, ложка.

 Вага:

1) вата, гиря, штанга;

2) м'ясорубка, пір'їнка, гантелі.

ОЖИВЛЕННЯ

Запропонуйте дітям уявити собі будь-якого звіра, тварину. Після того, як образ створений, попросіть  їх "оживити" картинку, тобто щоб тварина почала рухатися, жити своїм життям в уяві. Нехай діти розкажуть один одному про своїх звірів. Потім підведіть підсумки, чия розповідь виявилася найцікавішою.

Після гри з живими істотами можна переходити до "оживлення" предметів. Вправа виконується спочатку з закритими очима, а потім з відкритими.

Можна погратися в чарівника: дитині пропонується стати чарівником, здатним оживляти за допомогою чарівної палички все, що завгодно. Наприклад, він торкається в своїй уяві предмета, і той оживає, потім "чарівник" розповідає всім, що він бачить; потім ролі міняються.

УЯВНА КАРТИНА

Ця  ігрова вправа для дітей і дорослих відмінно розвиває візуальне мислення та вміння розповідати за уявними зоровими образами. Це вміння є найважливішим у формуванні здатності переказувати своїми словами текстовий матеріал.

Сенс вправи полягає в тому, щоб словами малювати картину на чистому аркуші паперу.
Наприклад, перший учасник бере в руки чистий аркуш паперу і каже: "Я намалював у верхньому лівому куті сонечко".

Потім слід передати чистий аркуш паперу другому учаснику гри. Він каже: "Ось тут намальовано сонечко, а тут я намалював внизу синє море".

Чистий аркуш передається третьому учаснику гри: "Ось тут намальовано сонечко, тут внизу синє море. А тут я малюю, по небу пливуть хмари і літають чайки".

Аркуш знову повертається до першого учасника і так далі, поки картина не буде "намальована".

Після цього слід дати кольорові олівці і чисті аркуші паперу всім учасникам гри і нехай вони найдетальніше намалюють те, що було зображено на уявній "картині".

Або можна запропонувати домашнє завдання - згадати і замалювати в зошиті картину, яку ми "малювали" на занятті.

 


« повернутися

School.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень