A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Пулинський інклюзивно-ресурсний центр" Пулинської селищної ради

Рекомендації вчителям і батькам  щодо розвитку пам'яті дітей молодшого шкільного віку

Дата: 10.08.2020 14:27
Кількість переглядів: 608

 

Розвиток пам’яті  у молодшому шкільному віці насамперед залежить від зацікавленості дитини. Яскраві образи, нестандартні порівняння, зрозумілі дитині, запам’ятовуються набагато ефективніше, ніж багаторазове повторення незрозумілих понять.

Слабкої пам’яті не буває. Є слабка увага через брак інтересу до пропонованого матеріалу, а тому й розпорошена спостережливість, спрямована одночасно на кілька предметів. Для вдосконалення пам’яті потрібні постійні тренування. Регулярне звернення до пам’яті-уяви стає звичкою, створює умови для формування продуктивної пам’яті. Тренування не повинно бути ізольованим актом, штучним повторенням одного і того ж. Не треба лякати себе невдачами, вдосконаленню пам’яті дуже шкодить  перенапруження, негативні емоції, пасивність і лінощі. Завдання треба поступово ускладнювати, а їхнє виконання свідчитиме про зростання  тренувального ефекту.

Шановні батьки і вчителі, не варто забувати, що важливою умовою ефективного запам’ятовування є дотримання певних правил:

  • запам’ятовувати треба в доброму гуморі і на «свіжу голову», коли ще не відчувається втома;

  • під час запам’ятовування не треба чергувати матеріал, близький за формою і змістом;

  • потрібно обробляти інформацію для запам’ятовування, порівнюючи різні дані, спираючись на асоціації (змістові і структурні), виділяючи опорні сигнали (вузлики на пам’ять);

  • потрібно творчо застосовувати ейдетичні прийоми, штучно наділяючи інформативний матеріал змістовими зв’язками, значенням, залучаючи різні види пам’яті;

  • немає поганої пам’яті, є невміння нею правильно користуватися;

  • коли ваша дитина щось вивчає, налаштовуйте її на уявлення, а не на запам’ятовування;

  • не порівнюйте здібностей та здобутків вашої дитини з іншими, акцентуйте увагу на її досягненнях, а не на помилках;

  • не примушуйте щось зазубрювати, краще разом пограйтеся з інформацією, використовуючи вправи з розділу «Розвиток пам’яті».

Позитивні зміни помітите дуже швидко. Ваша дитина почне хвалитися оцінками, охоче ходитиме до школи, зацікавлено робитиме уроки. Підвищиться й самооцінка дитини, бо щодня її досягнення будуть помітнішими порівняно з днем минулим.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень