A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Пулинський інклюзивно-ресурсний центр" Пулинської селищної ради

Ігри та вправи на розвиток пам'яті.

Дата: 04.08.2020 14:40
Кількість переглядів: 11739

Ігри та вправи на розвиток пам'яті

Гра "Повтори за мною" (6-7 років)

Мета: розвиток моторно-слухової пам'яті.

Діти стоять біля столу ведучого. Ведучий пропонує одній дитині проплескати все, що він їй простукає олівцем. Інші діти уважно слухають і оцінюють виконання жестами: піднімають догори великий палець, якщо плескання пра­вильні, і опускають його вниз, якщо неправильні.

 

Гра "Снігова куля" (6-7 років)

Мета: розвиток пам'яті, уваги.

Діти пригадують, як збільшується куля, коли її котити до снігової баби. Ведучий називає слово, дитина повто­рює це слово і додає своє, наступний повторює два попередніх і додає своє і т.д.

 

 

Гра "Піктограми" (3-6 років)

Мета: розвиток образної пам'яті.

Слід починати з коротких речень, дрбре зрозумілих дитині, наприклад: кішка п'є молоко; книжка лежить на столі; капуста росте на городі; дівчинка сміється. Пікто­грами малює викладач. Потім діти за його малюнками відтворюють речення. З чотирьох років дитина сама мо­же малювати піктограми.

 

Гра "Здогадайся, що це?" (4-6 років)

Мета: розвиток образної пам'яті.

Дитина закриває очі. Дорослий почергово дає які-не-будь предмети, які дитина спочатку мовчки всі обмацує, потім називає їх. Якщо вона не змогла визначити якогось із предметів, нехай опише, який він був на дотик (холод­ний чи теплий, важкий чи легкий, твердий чи м'який і т.д.).

Можливий перелік предметів: тенісний м'яч, шматок хутра, ложка, годинник, дерев'яний кубик, гумка, прапорець, фломастер.

 

Гра "Магазин" (3-5 років)

Мета: розвиток слухової пам'яті.

Ведучий уявно посилає дитину в магазин і пропонує запам'ятати всі предмети, які необхідно купити, Почи­наючи з 2-3 предметів, постійно збільшуємо їх кількість. У цій грі корисно поміняти ролі.

 

Гра "Опиши друга" (3-5 років)

Мета: розвиток спостережливості, пам'яті, комунікативності.

З групи дітей вибирають двох, ставлять їх спинами один до одного. Вони по черзі описують зовнішність один одного (очі, одяг тощо).

Ведучий за потреби підкреслює зовнішні риси дітей ("Згадай, яка Оля гарна" і т.д.)

 

Гра "Повтори навпаки" (3-6 років)

Мета: розвиток пам'яті.

Дітям зачитують слова, а вони повинні повторити, починаючи з останнього слова: сон - ніс - ліс (ліс - ніс - сон); слон - біль - міль; ніч - піч - річ; сир - мир -вир; око - лоб - вухо і т.д.

 

Гра "Тінь" (4-5 років)

Мета: розвиток рухової пам'яті, спостережливості, внутрішньої свободи.

Із групи дітей вибирають двох. Одна дитина - "манд­рівник", друга - його "тінь". Решта - "глядачі".

"Мандрівник" іде через поле, а за ним на 2-3 кроки по­заду його "тінь", яка намагається скопіювати рухи "манд­рівника". Бажано стимулювати "мандрівника" до виконання різних рухів: пострибати на одній нозі, зупинитись : подивитись попідруки.

 

Гра "Запам'ятай послідовність" (4-6 років)

Мета: розвиток образної зорової пам'яті.

Вибирають 6-7 дітей. З обраних дітей один - ведучий. Інші учасники шикуються в "потяг" і "їдуть". Ведучий повинен подивитися на "потяг" одну хвилину, а потім відвернутися і назвати дітей на ім'я так, як зони стоять у "потязі".

Потім вибирають іншого ведучого.

 

Гра "Запам'ятай рухи" (5-6 років)

Мета: розвиток моторно-слухової пам'яті.

Ведучий показує дітям рухи, які складаються з трьох-чотирьох дій. Діти повинні повторити ці дії спочатку в тому порядку, а якому показував ведучий, а потім у зво­ротному.

Пропоновані рухи:

Присісти - встати, підняти руки - опустити.

Підняти руки долонями догори ("збираю дощик") - повернути долоні донизу - опустити руки вздовж тулуба - підняти руки у різні боки.

відставити праву ногу вправо - приставити. Відставити ліву ногу вліво - приставити. Присісти - встати - повернути голову вліво, прямо і т.д.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень