A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Комунальна установа "Пулинський інклюзивно-ресурсний центр" Пулинської селищної ради

ЧОМУ ВАЖЛИВИЙ РАННІЙ РОЗВИТОК ДИТИНИ

Дата: 25.09.2020 14:43
Кількість переглядів: 14

Кожна мама бажає дитині всього самого найкращого. На інстинктивному рівні вона забезпечує його комфорт: одягає, годує, обіймає і т.д. З самого народження маленького чуда батьки ставлять на нього великі надії. Придумують ким він стане, коли виросте, в якій школі буде навчатися, коли піде на перше побачення. Навіть найменше досягнення крихти викликає захват люблячих батьків. Вони з нетерпінням чекають, коли він почне тримати голівку, потім, коли перевернеться на бочок, почне сидіти, повзати, ходити і кликати маму. Розчулюючись розвитком дитини, можна пропустити важливі сенситивні періоди, коли можна почати навчання, що сприяє ранньому розвитку.

Ранній розвиток дітей в Києві на Борщагівці | Школа раннього розвитку  «Ключик»

Багато хто помилково вважає, що ранній розвиток дитини – це суворе дотримання правил і систематичне проведення занять. Ні, це цілком природний процес його виховання, при якому батьки виступають помічниками для адаптації в навколишньому світі. Дитина з перших днів життя починає розвиватися все, що його оточує, впливає на це. Тому мами і тата повинні розуміти, що розвиток дитини – це не концентрація зусиль дорослого. Дорослі можуть забезпечити додаткову допомогу в просуванні процесу розвитку, а не повністю його організувати. Навіть коли дитина лежить сама в ліжечку і дивиться на мобіль, вона розвивається. Вона водить оченятами за іграшками, тягне до них ручки, радіє почутій мелодії.

Раннє дитинство – це інтенсивний період розвитку. Щоб воно було максимально ефективним в даний період, потрібно стимулювати дитину, мотивувати до активності. Клітини мозку розвиваються пропорційно отриманих зовнішніх стимулів. Тому важливо організувати простір навколо дитини, правильно спланувати його режим, приділяти йому достатньо уваги.

Кожна дитина унікальна. ЇЇ розвиток це індивідуальний шлях, який вона може ефективно пройти тільки з вами. Чим раніше з малюком встановлений контакт, тим надалі вам буде легше його розуміти, чути про його потреби, допомагати в складних життєвих ситуаціях. Прислухайтеся серцем до чаду, любіть його і подавайте гідний приклад.

Ранній розвиток дитини – це комплекс дій, спрямованих на адаптацію маленької людини в сучасному світі. Незалежно від обраної методики розвитку і навчання, варто звертати увагу на такі фактори:

  • Адаптація мозку. Ранній дошкільний вік відрізняється гнучкістю психіки дитини. Природою так задумано, що в даний період малюкові потрібно дізнатися якомога більше про світ, в якому він живе. Він вчиться ходити, говорити, проводить маніпуляції з предметами, водою, піском, займається дослідницькою діяльністю, приміряє на себе різні моделі поведінки, удосконалює всі придбані вміння і вчиться новим. Залежно від рівня дозрівання, мозок виконує посильні функції. З кожним днем кількість придбаних знань і навичок зростає. Чим більше ви говорите з дитиною, тим більше інформації про світ він отримує.
  • Темперамент. Дитина розвивається всебічно, в тому числі і емоційно. Вибираючи спосіб її навчання, варто враховувати особливості темпераменту дитини. Якщо це холерик, то вона практично завжди буде активною, тривожною, гучною. У неї буде часто змінюватися настрій і бажання займатися тією чи іншою діяльністю. Заняття з такою дитиною має бути насичене різними видами діяльності, її не можна захищати від спілкування з дітьми. Меланхоліки більш замкнуті, кілька відсторонені від дійсності. Будь-яку їх активність важливо своєчасно заохотити. Флегматики спокійні, потайливі. Таку дитину потрібно постійно зацікавлювати, пробуджувати в ній емоції. Сангвініки – це яскраво виражені лідери, які легко знаходять спільну мову з ровесниками, швидко організовують колективну гру. При навчанні малюка з таким видом темпераменту важливо мотивувати його до посидючості.
  • Естетичне виховання. Для повноцінного розвитку дитини надзвичайно важливо приділяти увагу її естетичному вихованню. Йдеться про розкриття творчих здібностей, таланту, формуванні почуття прекрасного, любові до природи. Малюкам важливо включати для прослуховування класичну музику, звуки природи, дитячі пісні. Вони повинні чути вірші, вчити їх напам’ять, занурюватися в світ казок і оповідань. Це розвиток фантазії, пам’яті, мислення, ритмічної сторони мовлення.
  • Дрібна моторика і творчість. Дитині важливо малювати, ліпити з пластиліну, тіста, вирізати з паперу. Такі заняття розвивають дрібну моторику, мислення, фантазію, креатив

Методики раннього розвитку дитини

Існує багато методів, за допомогою яких можна організувати ранній розвиток дитини. Кожна з них спрямована на вдосконалення того чи іншого вміння або навички, розвиток психічних процесів.

Найпопулярніші способи раннього розвитку:

  1. Методика Марії Монтессорі. Заняття згідно з програмою Монтессорі складаються з простих фізичних вправ: артикуляційна гімнастика, пальчикові ігри. Заняття з розвитку творчості: малювання, аплікація, ліплення. Особливість методу полягає в ставленні педагога до організації навчального простору. Роль дорослого забезпечити дитину всім необхідним для розвитку: іграшками, дидактичним матеріалом, тканинами з різною фактурою і т.д. Дитина сама вибирає вид діяльності, педагоги або батьки створюють їй для цього всі умови і виступають в ролі помічників, а не наставників. Користь такого типу навчання в тому, що дитина стає більш уважною, дисциплінованою, самостійною, спостережливою. Розвивається дрібна моторика, артикуляційний апарат.
  2. Миколи Зайцева. Суть методики в незвичний спосіб навчити дитину читанню. Зайцев взяв в основу своєї системи склади, як частки мовлення. Він написав на кубиках склади, за рахунок яких дитя вчиться читати. А рахувати вчиться за допомогою вивчення чисел в числовому ряду. В ході заняття дитині пропонують співати склади, прохлопать їх, пропригать або пробігати. Для навчання математики Зайцевим створені спеціальні таблиці, за допомогою яких можна виконати арифметичні дії. Таке навчання не тільки допомагає дитині, швидко навчитися читати і рахувати, а й розвиває пам’ять, мислення.
  3. Глена Домана. Створена для гармонійного фізичного та інтелектуального розвитку дитини. Суть системи навчання в роботі з картками, де написані окремі слова або безлічі точок, що позначають цифри. Доман вважав, що дитина повинна навчатися читати і рахувати не з 6-ти років, а з дитинства. Малюкові на занятті показують картки, мотивують до активної грі. Дитина, яку навчали за системою Домана, має хорошу пам’ять, швидко аналізує ситуації, добре розвинена розумово і фізично.
  4. Вальдорфська методика. Часто називають системою «Штайнера». Це педагогіка рівних можливостей. Основа системи: філософська течія антропософія. Дитину навчають естетичним і практичним навичкам, підвищують рівень знань про навколишній світ. Відмінність даної системи у відсутності цілеспрямованого інтелектуального розвитку дитини. Засновники методу схильні до того, що дитину не можна передчасно забирати з його казкового світу, позбавляти дитинства. Відповідно до їхніх рекомендацій, дитина повинна в дошкільному віці відвідувати творчі, а не інтелектуальні заняття.

Ранній розвиток дитини – шкідливо чи необхідно? – ДИТЯЧИЙ ЛІКАР

Вчити читати дитину не потрібно занадто рано. Заняття з навчання читання рекомендовано, коли у нього виростуть всі корінні зуби. До цього моменту необхідно займатися її фізичним і емоційним розвитком.

Заняття за цією системою розвивають особистість, дитину не можна примушувати, вона повинна бути зацікавлена. Заняття проходять в групі, в якій не більше 10-ти дітей різного віку. Кожна дитина має право сама вирішувати, хоче виконувати завдання в ході навчання чи ні, якщо вона не хоче, ніхто її не сварить.

Така система навчання включає в себе адаптовані, демократичні заняття, які ідеально підходять дитині з гуманітарним складом розуму. На занятті рівень знань дитини не оцінюється, тому вона сміливо висловлює свою думку, не боїться педагога.

  1. Система Нікітіних. З раннього віку перед дитиною ставлять завдання, пов’язані з фізичним вихованням. В основі системи стоїть принцип «фізкультура + інша діяльність». Дитині можна поєднувати будь-яку діяльність зі спортом. Дітям можна займатися на занятті стільки, скільки вони самі цього хочуть. Роль педагогів і батьків не втручатися, а обережно допомагати, не порушуючи свободу дій дитини. Нікітіни вважали, що якщо дитина в чомусь зацікавлена, значить це їй потрібно в даний момент.

Ключовим моментом в даній системі виступає спорт. Дитину з перших днів життя загартовують,залучають до фізичних навантажень. У її кімнаті обов’язково обладнують спеціальне місце для занять фізичною культурою. Дитина з перших днів життя має розуміти, що спорт – це невід’ємна частина її життя.

Вивчаючи всі представлені в наші дні методи раннього розвитку, можна відзначити одну цікаву закономірність. Всі вони говорять про те, що дитину не можна силою примушувати робити що-небудь. Всі її дії повинні бути виправдані її бажанням. Акцент ставиться на розвиток творчих здібностей, уміння приймати самостійне рішення. Заняття проходять виключно в ігровій, ненав’язливій формі. Для дитини вони виглядають як звичайні моменти, які не вибивають її з загального ритму.


« повернутися

School.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень