A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Комунальна установа "Пулинський інклюзивно-ресурсний центр" Пулинської селищної ради

Ігри та вправи на розвиток мислення.

Дата: 04.08.2020 14:47
Кількість переглядів: 42

 

 

Гра "Покажи по-різному" (3-5 років)

Мета: ознайомлення з протилежностями, розвиток уваги.

А. Високий - низький. Діти йдуть по колу. Ведучий говорить: "Зараз ми будемо проходити ворота. Якщо я скажу, що ворота високі, ви будете продовжувати йти так само, як зараз, а якщо низькі, то нагнетесь. Той хто не нагнеться вчасно, виходить з гри".

Б. Важкий - легкий. Ведучий говорить: "Уявіть, що ви несете сумки. Сумка може бути легкою і важкою. Пока­жіть, як несуть важку сумку, тепер легку. А зараз будьте уважні, по моїй команді ви повинні нести сумку або як важку, або як легку".

Гру можна продовжувати, використовуючи пари слів: швидко - повільно, весело - сумно, жарко - холодно, темно - світло.

 

Гра "Що підходить?" (4-5 років)

Мета: розвиток асоціативного мислення, короткочасної пам'яті.

Розкладають картки з різними зображеннями: квітка, ліжко, стіл, кубики, гребінець. Потім називають слова: свято, сон, обід, гра, волосся. Дитина-має підібрати картки, що викликають у неї асоціації з цими словами. Після цього слід показати дитині обрані картки; а вона має відтворити слова, які потрібно було запам'ятати через асоціації.

 

 

Гра "Хто більше?" (5-6 років)

Мета; розвиток дедукції, креативного мислення.

Назвати якнайбільше предметів і явищ, які можуть бути: червоними, залізними, круглими, скляними, безкі­нечними.

 

Гра "У кого більше доказів?" (5-7 років)

Мета: розвиток логічного мислення, зв'язного мовлення.

1. Знайдіть аргументи та контраргументи: Читати корисно, тому що... Сваритися погано,...

Краще мати багато друзів,... Мати собаку - це чудово,.. Одягатися краще швидко, .. Дивитися довго телевізор шкідливо, ...

2. Я хочу

Гратися цілий день

З'їсти 3 кг цукерок

Піти пізно ввечері гуляти

Ходити в гості кожний день

Мені не можна

З'їсти морозиво

Заболить горло

 

Гра "Спійманка" (5-7 років)

Мета: розвиток критичного та логічного мислення.

  • Повторіть назви посуду: тарілка, лопата, каструля, ніж.
  • Скільки ніг у карася?
  • Скільки крил у поросяти?
  • Скільки крил в індика?             
  • Скільки рук в їжака?
  • Скільки яєць знайшов Петрик, якщо біла курочка знесла одне яйце, чорна одне, а півник цілих два?
  • Скільки олівців у порожній коробці?

 

Гра "Що плаває, що тоне?" (5-6 років)

Мета: розвиток логічного мислення, спостережливості.

Підбираємо предмети з металу, пластмаси й дерева: лінійки, ложки, ґудзики, олівці, цвяхи та ін. Пропонуємо дитині вгадати, що з нихіПотонє-, а що ні. Далі уперевіряємо, кидаючи їх у воду по черзі.

Діти роблять висновок про те, з якого матеріалу зроблені предмети.

 

Гра "Що трапилось?" (5-7 років)

Мета: розвиток творчого мислення, уяви, мовлення.

Потрібно скласти речення в розповідь:

  • По вулиці їхала машина тому в Діда Мороза була зелена борода,
  • Падав сильний сніг..., тому сьогодні наша кішка за­лишилася голодною.
  • Тато приніс маленьке цуценя тому ввечері довелося запалювати свічку.

 

Гра "Яким буває?" (5-7 років)

Мета: розвиток уміння виділяти властивості предме­тів, творчого мислення, мови.

Потрібно придумати якнайбільше властивостей: яким буває будинок, дерево, автомобіль, корабель, метелик, кішка.

Наприклад, будинок буває великим, маленьким, де­рев'яним, новим, старим.

 

Гра "Пошук спільного" (5-7 років)

Мета: розвиток мислення.

Дітям пропонується два слова. Вони повинні знайти спільні ознаки. Наприклад:

тарілка - сонце (форма);

яблуко - помідор (форма);

вазон - ялинка (колір).

 

Гра "Хто ким буде?" (5-7 років)

Мета: розвиток уваги, уяви, мислення, мовлення.

Діти сидять у колі. Ведучий запитує по черзі кожну дитину: "Ким буде (чи чим буде) яйце, курча, хлопчик, жолудь, насінина, ікринка, гусениця, борошно, залізо, цегла, тканина, учень, хворий, дівчинка, брунька, цуценя, шкіра, теля, дошка, пташеня, козеня, ягня?"

Під час обговорення відповідей важливо підкреслити можливість кількох варіантів. Наприклад, з яйця може бути пташеня, крокодил, черепаха, змія й навіть яєчня. Виграє той, хто назве найбільше варіантів.

 

Ігри та вправи на розвиток уяви

 

Гра "Придумай свій танець" (5-7 років)

Мета: розвиток уяви, зняття рухового автоматизму.

Зедучий стає в центр кола. У такт музиці (швидкій чи повільній) він виконує декілька різних танцювальних ру­хів, усі інші копіюють його танець. Потім ведучий тор­кається до будь-якого учасника, той виходить у центр, придумує свій танець і так далі по колу.

Можна ускладнити завдання, пропонуючи дітям при­думати танець бджілки, ведмедика, сонечка, вітру, вечірньої зірки, моря.

 

Гра "Гномик" (6-7 років)

Мета: розвиток уяви.

Інструкція: "Уявіть собі, що на люстрі в кімнаті сидить гномик. Розкажіть, що він бачить звідти,"

Важливо допомогти дітям зробити опис кімнати з не­звичної для них просторової точки бачення, Потрібно, щоб діти уявили недоступні місця для їхніх очей (наприк­лад, верх шафи).

 

Гра "Зобрази в русі" (6-7 років)

Мета: розвиток уяви.

Завдання розміщені з порядку зростання складності.

Інструкція: "Уяви, що ти перетворився в тигра, який пробирається в джунглях; робота; орла, що летить над скелями: королеву Франції; киплячу каструлю; авто­ручку, в якої закінчилось чорнило".

 

Гра "Друге життя" (6-7 років)

Мета: розвиток уяви.

Потрібно придумати друге життя непотрібним на пер­ший погляд речам: великі коробки; порожні пластикові пляшки; використані фломастери; змальовані альбоми.

 

Гра "Чарівні палички" (5-7 років)

Мета: розвиток уяви.

інструкція: "Що б ви зробили, якби у вас були такі палички?

  • паличка-виручалочка;
  • паличка-всезменшувалочка;
  • паличка-всезбільшувалочка;
  • паличка - просто чарівна".

 

Гра "Хочу навчитись" (5-6 років)

Мета: розвиток уяви, мислення, зв'язного мовлення.

Інструкція: "Вчитись ніколи ні в кого не пізно. Чого саме ви хотіли б навчитись у ведмедя, лисиці, білочки, сонечка?"

 

Гра "Перетворення" (5-7 років)

Мета: розвиток уяви, самовираження за допомогою метафоричних засобів.

Усі сідають у коло. Ведучий пропонує закінчити ре­чення.

Якби я був книжкою, то я був би ...(віршем, малюнком)

Якби я був явищем природи, я був би...

Якби я був дорослим, то я був би...

Якби я був найрозумнішим, я став би...

 

 

 

 

 


« повернутися

School.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень