Формування сенсорних еталонів у дітей раннього віку засобами дидактичних ігор
У перші три роки життя дитини активно розвиваються його органи чуття. При цьому головною умовою повноцінного розвитку дітей раннього віку є розвиток сенсорики.
Ігри на розвиток сенсорики спрямовані на формування комплексного і гармонійного світосприйняття, а також служать першою сходинкою до придбання чуттєвого досвіду і пізнання світу.
Значення сенсорного розвитку дітей раннього віку виражається в наступному:
• Воно являє собою базу для інтелектуального розвитку дитини:
• Структурує і впорядковує дитячі враження від спілкування із зовнішнім світом;
• Стимулює розвиток спостережливості та уваги;
• Робить позитивний вплив на естетику дитини;
• Стає базою для розвитку фантазії та уяви;
• Готує малюка до взаємодії з реальним світом;
•Дає маляті можливість навчитися новим методам предметно-пізнавальної діяльності;
•Формує сенсорні еталони;
• Дозволяє розширити словниковий запас;
• Робить вплив на рівень розвитку слухової, зорової, образної, моторної пам'яті.
Сенсорні ігри створюються з урахуванням вікових особливостей дитини і принципів добровільності, також права на самостійний вибір і самовираження.
Кожна дитина з своєму повсякденному житті стикається з величезною кількістю фарб і форм. Це і одяг, і іграшки, і побутові предмети, і рослини на вулиці. Засвоєння всіх цих знань і уявлень проходить стихійно, без прямої участі дорослих. Тому найчастіше дитина отримує дуже поверхневі знання про світ. Тут на виручку приходить сенсорний розвиток - системне, послідовне і поступове знайомство дитини із сенсорною культурою суспільства.
https://rada.info/upload/users_files/42273258/54c7dd96caaa187c42754ade8fcda4a1.pdf