A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Пулинський інклюзивно-ресурсний центр" Пулинської селищної ради

Робота над страхами та відчуттям безпеки. Практичні поради.

Дата: 05.08.2020 15:03
Кількість переглядів: 402

У кожній емоції є гормони, які впливають на стан дитини.

Перш ніж вчити дітей емоціям, дорослий має сам пропрацювати власні емоції!

                   Правила спілкування з емоціями:

  • Відчувати різні емоції – це нормально.
  • Немає поганих емоцій!
  • Діти не можуть не відчувати того, що відчувається!
  • Діти не можуть сказати, що відчувають тут і зараз, їм потрібна допомога дорослого!
  • Емоціям потрібен вихід та проживання через тіло!
  • Вихід для емоцій має бути екологічним!
  • Емоції приходять із середини. Вони не пов’язані з людьми, які є поруч!

Як допомогти дитині з інвалідністю впоратися з різними емоціями? Спеціальний алгоритм:

  1. Як вони називаються? Назвіть емоцію.
  2. Формування словника емоцій у дитини.
  3. Скажіть, що емоція – це нормально!
  4. Вкажіть приблизну причину переживання дитини.
  5. Покажіть, що можна проявити емоцію різними способами: сказати про емоцію/почуття, подихати (видихнути емоцію), намалювати її, зліпити з пластиліну.
  6. Виразити через фізичне навантаження: пострибати, побігати, поприсідати
  7. Проявіть співчуття до дитини. Покажіть, що Вам не все одно до того, що вона відчуває.
  8. Зробіть щось приємне, що може зігріти дитину, підтримати, дати почуття радості!

 Ось ще добірка ефективних інструментів, які допоможуть справляти з негативними емоціями у дітей з ООП:

Інструмент №1. Усвідомлення

Поставте ці запитання дітям:

  • Чи усвідомлюю я власні почуття?
  • Знаю я, як вони називаються?
  • Відчуваю тілесні маркери?
  • Що я роблю після?
  • Як я справляюсь з почуттям, яке народилося, в конкретній ситуації?
  • Які думки у мене виникають?

Для того, щоб дитина усвідомила, що з нею відбувається, можна (поставити такі питання. Це добре працює з дітьми з різними формами інвалідності:

  • Що ти бачиш навколо?
  • Що ти відчуваєш на дотик?
  • Якої температури предмети? Теплі, холодні?
  • Який запах ти відчуваєш навколо?
  • Який смак ти відчуваєш? Який смак відчував?
  • Як ти дихаєш?

Потрібно увімкнути її збережені аналізатори, щоб дитина прийшла в себе і заспокоїлась.

Вправа «Розкажи мені про це»

Дитина проговорює все, що відбувається з нею: думки, емоції, причини їх виникнення. Дорослий слухає уважно та не перебиває, а навпаки поставити додаткові запитання, щоб дитина могла виговоритися.

Цікавий прийом у боротьбі зі злістю:

Візьміть ручку та листочок, щоб записувати відповіді на нижченаведені запитання (ця вправа для дорослих):

Якщо емоція має високий градус – то спочатку знизьте її.

  • Як я відчуваю злість?
  • Чому я відчуваю злість?
  • Коли я ще відчував злість?
  • Як часто я злюсь?
  • Чим злість мені допомагає?
  • Чим і де злість? мені заважає?

Коли ви перечитає свої відповіді, то матимете розуміння, що ваша ситуація не така вже й велика, як її малюють, і що вихід з неї можна знайти, – зауважила експертка.

Інструмент №2. Дихання

  1. Видихаємо емоцію.
  2. Рахуємо до 10-100.
  3. Дихання «5-2-10» (на рахунок 5 – вдихаємо, на 2 – затримуємо, на 10 – видихаємо більше).
  4. Дихання в паперовий пакет.
  5. Дихання квадратне «4-4-4-4» (знайдіть у кімнаті предмет схожий на прямокутник. Починайте проводити очима з нижнього лівого кутка верх і при цьому робіть вдих на 4 рахунку, видихайте і проводьте очима зліва на право, видихайте на 4 рахунку. Зосередьте увагу на правому верхньому куті й вдихайте на 4 рахунку, видихайте на погляді нижньої сторони предмета).
  6. Засікаємо 2 хвилини на таймері та дихаємо, сидячи.
  7. Надуваємо повітряні кульки.

Інструмент №3. Звук

Якщо вчитель помітив, що у дитини проявилась певна емоція, він може запропонувати заспівати всьому класу:

  • Якщо Вам необхідно розслабитися, то співайте такі звуки – є, і, у, о,а, або приголосні – ммм, жжж, ррр.
  • Піднімають настрій, викликають радість, активують мозкову діяльність – ннн, ззз, ссс, ііі, ааа, ууу.

Інструмент №4. Рух

Зверніть увагу на те як ви сидите, на своє положення тіла. Чи зручно вам сидіти? Чи хочеться змінити положення тіла? Спробуйте. Знайдіть комфортне положення тіла, як почуваєте себе зараз? Потягніться, якщо хочете.

Добірка вправ від Наталі Гладких, які допоможуть опанувати дитячі емоції:

  • Вправа «Допоможи мені».

Дитина просить допомоги у дорослого, якщо не знає, що робити, потребує фізичних зусиль та допомоги зняти напруження в тілі й випустити емоції.

  • Вправа «Намалюй свою емоцію».
  • Вправа «Закутайся у плед, одягни кофту»
  • Вправа «Намалюй монстра-емоцію».
  • Вправи з обтяжувальними жилетами.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень