A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Пулинський інклюзивно-ресурсний центр" Пулинської селищної ради

ІГРИ  ТА  ВПРАВИ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ ДОШКІЛЬНИКІВ

Дата: 10.08.2020 15:22
Кількість переглядів: 1108

ІГРИ  ТА  ВПРАВИ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ ДОШКІЛЬНИКІВ

Гра «З якої я казки?»

Ігровий матеріал. Картинки з ілюстраціями до знайомих казок.

Хід гри. Дорослий разом з дітьми розглядають картинки з ілюстраціями до казок, слухають невеликі уривки із знайомих казок і пригадують їх зміст і назви. Після цього один з дітей розповідає, з ким з героїв казки він зустрівся, хто з них вчинив добре і хто погано. Після цього іншій дитині пропонується узяти картинку до однієї з казок і обіграти епізод (слова з тексту, пісенька, танець).

 

Гра «Я хочу бути»

Хід гри. Дорослий пропонує дітям різні якості, наприклад: сильний, красивий, швидкий, невидимий, товстий, високий, залізний, галасливий, спокійний, везучий тощо. З цих якостей кожна дитина вибирає ту, яка їй сподобалося, і пояснює, чому вона хотіла б стати такою і де ця характеристика може стати в нагоді. Наприклад, дитина говорить: «Я хочу бути великим, щоб дотягнутися до хмаринки і подивитися на дощик зверху»; або: «Я хочу бути невидимим, щоб дикі звірі в лісі не побачили мене, а я міг за ними спокійно спостерігати».

 

Гра «Мама»

Ігровий матеріал. Набір зображень букетів квітів, сувенірів, предметів; картки з текстом «чарівних слів».

Хід гри. Дорослий пропонує дітям придумати розповідь на тему «Моя мама вдома і на роботі». Описати портрет мами. Далі він створює ігрові ситуації: «Вибираємо подарунок для мами (бабусі, сестри)», «Пошукаємо і знайдемо «чарівні слова» для мами».

 

Гра «Добре, та не дуже»

Хід гри. Дорослий знайомить дітей з правилами гри, які полягають в наступному: одна дитина задає ситуацію, представляючи її як хорошу або погану, а інша дитина спростовує це твердження, використовуючи словосполучення «не дуже».

Наприклад:

1-й гравець. Добре, що вдома телевізор є — дивитися можна.

2-й гравець (спростовує твердження). Добре, та не дуже. Очі можуть захворіти.

1-й. Добре, що чайник великий — на всіх чаю вистачить.

2-й. Добре, та не дуже — довго закипає.

Або так:

1-й. Погано, що морозиво холодне — горло може захворіти.

2-й. Погано, та не дуже — влітку холод приємний. Після того, як суперечливі характеристики знайдено, можна спробувати об'єднати їх в одному предметі, об'єкті, за рахунок чого, власне, суперечність і вирішується. Спочатку вихователь формулює суперечність. Наприклад, чайник повинен бути великим, щоб всім чаю вистачило, і не повинен бути великим, тому що закипає довго. Потім діти спільно з вихователем намагаються вирішити: як зробити чайник і великим і маленьким одночасно?

Використовуючи опорне словосполучення «не дуже», вихователь пропонує дітям придумати розповіді-міркування:

1-й. По вулиці чоловік йшов. Добре!

2-й. Добре, та не дуже. Він в грязь впав. Це погано!

1-й (або 3-й). Погано, та не дуже — грязь-то була лікувальна. Він свій радикуліт вилікував. Це добре!

2-й (або 4-й). Добре, та не дуже. Грязь не відмилася, і він, як негр, став. Це погано!

Також вихователь може запропонувати дітям спробувати розповісти знайому казку, наприклад «Снігуроньку».

1-й. Жили - булі дід та баба. Це добре!

2-й. Добре, та не дуже — у них дітей не було. Це погано!

1-й. Погано, та не дуже. Вони дочку з снігу сліпили. Це добре!

2-й. Добре, та не дуже — їй у печі жарко було. Це погано! і т.д.

 

Гра «Подобається - не подобається»

Ігровий матеріал. Червоний олівець.

Хід гри. Дорослий показує олівець і питає дітей, що в ньому дітям подобається і що ні (що хотіли б залишити в ньому без зміни і що змінити)? Діти відповідають: «Подобається: він довгий, можна користуватися, як лінійкою, міркою, указкою; дерев'яний — легкий, легко точиться; червоний — можна малювати салют, квіти, помідор; гострий — можна креслити тонкі лінії, малювати крапки. Не подобається: дерев'яний — легко ламається, щоб його виготовити, треба багато дерев зрубати; довгий — не поміщається в пенал, заважає в кишені; гострий — можна уколотися, поранитися або ненавмисно зробити дірку на папері; червоний — малює тільки одним кольором, не можна намалювати небо, дерево.

Після того, як діти навчаться без перешкод виявляти суперечливі властивості, функції предмету, вихователь пропонує їм вирішити виявлене протиріччя: олівець повинен бути гострим, коли малює, і не повинен бути гострим, коли малювання закінчено. Як бути? Що можна придумати? Діти пропонують свої варіанти.

При подальшому проведенні гри можна запропонувати інший предмет або явище.

 

Гра «Хто на світі найзліший?»

Ігровий матеріал. Ілюстрації до казок.

Хід гри. Дорослий пропонує дітям виявити із знайомих казок злих і підступних казкових героїв, знайти на столі відповідну ілюстрацію, описати їх зовнішній вигляд, характер, спосіб життя, звички, житло (таким же чином можна проаналізувати і позитивних героїв). Потім діти спільно з вихователем аналізують, чи може існувати казка без таких персонажів, яка їх роль в розвитку сюжету.

 

Гра «Дуже шкідливі поради»

Хід гри. На початку гри вихователь зачитує вірш Ребко П. «Я в калюжу не заходжу»:

Порося  в дворі ходило,

Верещало дуже.

Потім землю рило – рило

Та й лягло в калюжу.

 

На траву, за огорожу,

Вигнав його татко…

Я в калюжу не заходжу –

Я ж не поросятко!

Після цього вихователь разом з дітьми обговорює цей вірш, надаючи можливість дітям посперечатися один з одним про правильність даних рядків.

Далі вихователь може запропонувати дітям, наприклад, придумати незвичайний спосіб чищення картоплі, прогулянки по калюжах, догляд за тваринами тощо.

 

Гра «Найкращі слова»

Ігровий матеріал. Ілюстрації до знайомих казок.

Хід гри: Дорослий пропонує дітям виділити найдієвіші, значущі слова в казці. Це можуть бути як чарівні слова, казкові вироки, так і слова, що несуть основне смислове навантаження. Наприклад, роздуми героя про свої вчинки, які дозволяють йому не тільки оцінити що відбувається, але і свою роль в цьому, тобто самовизначитися і здійснити позитивні зміни в собі. Можна, наприклад, обговорити казку «Про рибака і рибку», з'ясувати значущі слова в казці.

 

Гра «Навпаки»

Ігровий матеріал. Ілюстрації із знайомих казок.

Хід гри. Дорослий разом з дітьми вибирає будь-яку знайому казку і дає наступну інструкцію: «Потрібно придумати головним героям казки протилежні якості. Наприклад, казка «Червона шапочка» зазвучить абсолютно по-іншому -  вовк в ній буде маленький (або добрий), а Червона шапочка — велика (або зла), або Баба-Яга в казках раптом почне здійснювати хороші вчинки». Далі діти вибирають на столі у вихователя будь-яку ілюстрацію до казки, придумують і приписують героям протилежні якості і розповідають казку по - новому.

 

Гра «Перетворення»

Ігровий матеріал. Ілюстрації до різних казок, дзеркало, папір, кольорові олівці.

Хід гри. Дорослий пропонує дітям наступне завдання: «Виберіть на столі картинку з будь-яким персонажем. Який він, добрий чи злий, чому. А хто вважає, що ці персонажі не злі (хто Бабу-Ягу вважає доброю і ласкавою? Напевно, для Кощія Безсмертного вона дуже навіть добра жінка і вірний друг), поставте себе на місце цього героя і розкажіть що ви відчуваєте?

Також вихователь може запропонувати і такі творчі завдання: показати, як Баба Яга (Червона шапочка, Змій Горинич, Айболіт, Бармалей і ін.) дивиться у дзеркало (куштує улюблене або нелюбиме, знайоме або незнайоме блюдо; вислуховує комплімент, похвалу або зауваження; штопає одяг; дивиться вдалечінь; сідає на стілець; приймає гостей) і що при цьому говорить, який у нього настрій у цей момент, які почуття він переживає і як, в чому вони виражаються.

Наступного разу, при проведенні гри можна запропонувати дитині намалювати «лист» своєму улюбленому героєві.

 

Гра «Зоопарк»

Хід гри.

Дорослий.

Діти, сідайте сьогодні ми утворимо «коло добра».

Сьогодні ми з вами відправимося в зоопарк. Хто з вас був в зоопарку? Давайте пригадаємо, яких тварин можна побачити в зоопарку (варіанти дітей). А зараз спробуйте вгадати, яка тварина так кричить (ведмідь, вовк, слон, папуга і ін. муз.керівник програє різну музику.)

Нам пора відправлятися, а то зоопарк закриється. Я пропоную поїхати на конячках. Сідлайте своїх конячок, поїхали! (Імітація під музичний супровід.) Цок-цок-цок.

Ось і зоопарк. І перше, що ми побачили, — вольєра з папугами. Які вони яскраві, красиві, великі!

Один папуга побачив нас і почав кивати головою: «Здрастуйте, здрастуйте!»

Покажіть, як киває папуга (музичний супровід). Нахиляємо голову вперед, шия напружена, а зараз нахиляємо управо, вліво. «Ось який я красивий!»

Папуга перестав кивати. «Я втомився, втомився!» — говорить він. Голову вперед звісив, шийка розслаблена, голова як на мотузочці бовтається.

А ось клітка з леопардом. Він нікого не підпускає, кидається на загороди, гарчить (музичний супровід). Кидається несподівано, різко.

А ось і озеро, в якому плавають прекрасні лебеді. Рухи їх плавні, неквапливі, граціозні. Уявіть, що наші руки — це крила. Змахнули плавно правим крилом, лівим, тепер двома. Піднімаємо, опускаємо свої крила неквапливо, плавно. Руки розслаблені (музичний супровід).

Поряд з озером вольєра з тюленями, вони вилізли з води на сушу. Які вони забавні, цікаво пересуваються. Давайте спробуємо і ми (музичний супровід). Лягайте на живіт, руки перед собою зігнуті в ліктях, просувайтеся вперед. Рухайтеся неспішно, поволі. Тіло напружене. Важко по суші тюленям пересуватися.

Ось наші тюлені дісталися до води. Тепер можна і відпочити: лягли на спину, руки витягнули уздовж тіла. Перекочуємося з боку на бік, не поспішаючи. Вода прохолодна, тюленям приємно. Тіло розслаблене.

Вставайте, нам треба йти далі. Сідаєте на своїх конячок, щоб швидше дістатися до вольєри з мавпами. Ось і вольєра з мавпами. Які вони пустотливі. Стрибають, корчать рожиці. Покажіть веселих мавп. Ноги у них пружні, як пружинки (музичний супровід).

Зовсім застрибали мавпи, закрутилися навколо себе. То в один бік, то в інший. Накрутилися і шльопнулися на підлогу, деяким навіть боляче.

Дорослий.

Ось такий чудовий зоопарк. А зараз нам час повертатися назад, давайте попрощаємося з мешканцями зоопарку. Допобачення!

 

Гра «Зіркові чарівники»

Хід гри.

Дорослий

Здрастуйте, діти! Сьогодні ми з вами пограємо в зіркових чарівників. Це маленькі чоловічки, які рахують зірки. На них надіті великі сині ковпаки. Покажемо, які вони великі. (Діти піднімають руки і тягнуть їх вгору під музичний супровід). У них є підзорна  труба. Покажіть, як вони дивляться в неї на зірки. А на ковпачку, на самій його верхівці — яскрава, блискуча зірочка. (Діти повертають голову вправо і вліво, як би показуючи з усіх боків свою красиву зірочку.) Всі побачили, яка у нас красива зірочка. А ще на них надіті довгі - довгі плащі. Діти, покажемо, які у нас довгі плащі. (Діти повертаються вліво і вправо, нахиляються вниз, показують руками, які у них довгі, красиві плащі.) А коли маленькі зіркові чарівники знаходять на небі маленьку зірку, вони дуже радіють їй. Тоді вони встають в коло і танцюють свій улюблений танець. (Діти встають в коло і танцюють, імпровізуючи.) А потім вони всі разом йдуть дивитися на нову зірочку. Встають один за одним і поволі йдуть зі свого будиночка на спеціальний відкритий майданчик, але їм не терпиться швидше подивитися. Хлоп (з кожним хлопком діти прискорюють крок), і зіркові чарівники пішли швидше, хлоп, і ось вони вже майже зовсім побігли. Їм потрібно пробігти по хвилястій доріжці. (Діти оббігають різні уявні перешкоди, слідуючи за направляючим тренером.) Ось вони прибігли, заспокоїлися і вирішили поспати (діти показують як вони сплять).

Дорослий

- Ось такі ці зіркові чарівники. Вони сподобалися вам? В них дуже цікава справа (музичний супровід на вибір музичного керівника).

 

Гра «Пташиний двір»

Хід гри.

Дорослий

Сьогодні ми відправимося в казку X.К. Андерсена «Гидке каченя». А я — Оле-лукоє (надягає шапочку і розкриває парасольку) перенесу вас туди. Але раніше я вас хочу запитати, які казки Х.К. Андерсена ви знаєте? Чи уважні ви діти? Куди повела мама-качка своїх діток після того, як вони вилупилися? Так, вона привела їх на пташиний двір, познайомити зі всіма свійськими птицями, які жили на цьому дворі. І ми відправимося в подорож на пташиний двір казки Х.К. Андерсена «Гидке каченя».    

Вставайте під мою чарівну парасольку, і ми опинимося на пташиному дворі (розкриває парасольку, крутить її під музику).

Крібле крабле бум!

Ось ми і на пташиному дворі!

Першими ми зустріли гусаків. Гусаки почали шипіти, коли побачили гидкого каченяти. Шию витягнули, плечі підвели, крила відвели назад і зашипіли — ш-ш-ш. Шия напружена, зляться гусаки. Крила-руки напружені, відводять їх назад. Як розшипілися! Які злюки! (Діти зображують гусаків під музичний супровід).

Прогнали гусаки каченяти і заспокоїлися. Почали вільно махати крилами, шия пряма, не напружена, м'яка.

Тільки каченя втекло від гусаків, як наткнулося на важливого, сердитого індика. Індик від злості і важливості надувся, голову відкинув назад і втягнув в плечі, брови нахмурив, очі примружив і закричав — бал-бали-бали. (Діти зображують індика).

Затряс головою індик — бал-бали-бали, йди! Злякалося каченя і втекло.

Бідне каченя ще не схаменулося від нападу індика, як на нього налетів півень. Півень почав бігати по двору, сильно розмахуючи крилами і гучно закричав — ку-ка-ре-ку! Трохи не заклював каченяти!

Бідне каченя! Тільки він втік від півня, як тут же побачив господарську кішку. Ах, як їй хочеться з'їсти маленького каченяти!

Встала вона на свої м'які лапки, прогнула спинку, вся напружилася, приготувалася до стрибка. (Діти зображують кішку).

Потім нечутно почала підбиратися до каченяти, м'яко ступаючи на лапки. Крадеться кішка тихо-тихо. Тільки хотіла схопити каченяти, але тут прокинувся старий сторожовий пес і голосно гавкнув — гав-гав-гав. Кішка злякалася і забралася на огорожу.

Із ставка поверталися важливі тіточки-качки. Покажіть, як вони йдуть поволі, перевалюючись. Важливі кря-кря-кря.

Втомилися від довгої дороги, сіли, крилами ззаду сперлися і давай лапками дригати, розслабляти їх. Дригають лапками, побачили каченяти і закричали: «Кря-кря-кря, який потворний! Зовсім на нас не схожий!» Презирливо подивилися на каченяти.

Це була остання надія каченяти. Він втік з двору і почав жити один. (Діти зображують нещасне каченя). А в кінці казки він перетворився на прекрасного лебедя. (Діти зображують лебедя).

Встаньте навколо озера. Опустіть у воду спочатку свою довгу шию, потім одне крило, інше. Давайте поплещемо крилами по воді. Ось які ми красиві лебеді! Покажіть, як ви раді за каченяти!

Дорослий

Давайте, як прекрасні горді лебеді, будемо плавно рухатися   в хороводі (музичний супровід). Вставайте під чарівну парасольку. Я перенесу вас в групу. (Музичний супровід на вибір музичного керівника).

 

Гра «Магазин іграшок»

Хід гриДіти сидять по колу на стільцях.

Дорослий

 Сьогодні ми відправимося в магазин іграшок. Але спочатку спробуємо вгадати, які улюблені іграшки є у кожного з нас, наприклад, у Катрусі? (Діти називають іграшки, намагаючись  вгадати улюблену іграшку  у кожного по черзі.)

Поки ми тут вгадуємо, магазин може закритися. Всі ми іграшкові машинки, поквапимося в магазин іграшок, поки він не закритий. Поїхали!!! Швидше підійдемо до вітрини магазина, подивимося, хто там є? Всі стають за спинки своїх стільців, обличчям в коло. (1—2 хв. Під музичний супровід)

Першим ми бачимо кого, діти?

Руки з розкритими долонями, приставимо їх до голови, на зразок великих вух, нахилимо голову вліво і вправо, вперед, посміхаючись як би у вітанні (діти зображають).

Хто це, діти? Правильно, Чебурашка. Що він хоче нам сказати? Здрастуйте (вперед головою)! Ідіть до нас (назад вбік — вліво і вправо). Не хочете (з одного боку в інший). Без вас нудно.

Поки дітей не було в магазині, продавець заснув. Він опустив голову на груди, і вона у нього бовтається, як на мотузочці. Шийка розслаблена, голова важка, ніяк не утримати: падає туди-сюди, ледве її піднімеш (діти зображають).

Витягнемо руки в сторони, прямі, рівні, напружені: «У-у-у». Що це? Звичайно, літак! Полетіли! (Діти зображують).

Пересуваємося вільно на всіх напрямках. (Педагог гудінням задає і змінює темп: поволі, швидко, ще швидше.) Руки не рухаються, напружені, руки — залізні крила. Ось які літаки є в магазині. Полетіли до себе на полку: «У-у-у...»

Подивимося в кого ми перетворимося зараз. Руки витягнемо вгору-вперед, стулимо над головою півколом. Ми повітряні кульки.

Давайте надуватимемося — більше і більше. Ось ми легшаємо і ще легшаемо, все тіло легке, невагоме. Ось нас здув вітерець, і ми злетіли! Летимо! Натикаємося на стільчики, відштовхуємося один від одного, від стіни, але тільки дуже легко, м'яко підстрибуючи. Вітер нас закрутив, ми обертаємося і летимо. Опустилися на землю. Сіли. (Діти зображують).

Дорослий

Ну, діти, нам пора вже повертатися в групу. Давайте прощатися з мешканцями магазина іграшок. До наступної зустрічі! (музичний супровід за вибором музичного керівника).

 

Гра «Гостинні квіти»

Діти діляться на дві однакові групи. Першій групі роздаються картки з малюнками різних квітів, другій – різних комах. По сигналу вихователя: «Збирається дощ» діти складають пару з квіточки й комашки. Пара складає невеличку сценку-діалог. «Квітка» має сказати «Комашці» кілька ввічливих слів, наприклад: «Я прикрию тебе від дощу, напою солодким нектаром». «Комашка» має подякувати їй за гостинність і пояснити, чим їй подобається ця квітка.

Дорослий може запропонувати дітям творити казкові пояснення.

 

Гра «Розкажи про себе»

Діти представляють себе різними звірами, птахами, рослинами. Кожна дитина повинна розповісти про те де вона мешкає, чим харчується, з ким товаришує, як би вона хотіла щоб до неї ставились люди

 

Творче завдання «Турботливий світ»

Поділіть дітей на дві групи. Одній групі роздайте картки, на яких намальовано гриби, ягоди, квіти, рослини та дерева. Друга група - це люди.

Потім групи першої групи від імен тих, хто їм дістався на картках, розповідає про те, як вони турбуються про людей. Наприклад, я (берізка), напуваю людину смачним березовим соком; я (ромашка) лікую людину цілющим відваром зі своїх квітів; я (білий гриб) годую людину смачною грибною юшкою тощо.

Діти другої групи, в свою чергу, мають розповісти, як вони турбуються про тих лісових мешканців, яких представляють діти першої групи. Скажімо, саджають ліс, годують звірів та птахів, охороняють рідкісні рослини, осушують болота.

 

Гра «Миємо скло»

     Діти, повторюючи за вихователем зображують, як вони миють вікна, самих себе, інших дітей. Гра супроводжується бурхливою емоцією радості.

 

Гра «Від морозу я змінююся»

     Діти перетворюються в маленьку краплинку (створюють півколо руками), потім вихователь говорить про те, що ударив мороз і краплинки перетворилися в льодинки (руки дітей дуже напружені), а потім - стало прохолодніше і пішов сніжок (діти розводять руки в сторони і тримають їх повільно і легко).

 

Гра «Сумна тітонька Ніч»

    Дорослий розповідає дітям про тітоньку Ніч, яка була дуже сумною, бо в неї зовсім не було друзів. Вночі всі сплять, тому і подружитися ні з ким. Потім дітям пропонується по черзі перетворитися в тітоньку Ніч (на дітей накидається темна тканина).  І дітям в цій ролі необхідно попросити інших дітей подружитися  з ними. А так як тітонька Ніч не вміє розмовляти словами, їй потрібно все пояснити за допомогою звуків і рухів. Після цього всі інші діти за бажанням погоджуються подружитися з нею.

 

Гра «Я радію»

  Дітям пропонується намалювати малюнок якої-небудь радісної ситуації з їх власного життя.

 

Гра «Мій настрій»

      Діти стають в коло один за одним і за допомогою рук зображують на спині дітей, які стоять попереду спочатку спокійний настрій, потім збудження. Гра повторюється декілька разів. 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень