Психологічна допомога батькам дітей в інклюзивному класі?
?
Перший раз у перший клас – це стрес не лише для дитини з ООП.
Це краш-тест для її батьків – як вони впоралися із соціальною підготовкою: якими дотепер були батьками, як виховали дитину, чи підготували до навчання. ?
Крім того, вони згадують власні переживання, непокояться, чи правильно обрали школу, чи впорається дитина, чи не будуть її дражнити. ?
Як організувати психологічний супровід батькам учня з ООП?
Почніть формувати позитивні установки в батьків щодо їхньої дитини ще до початку навчального року. Адже у всіх дітей виникають труднощі на початку навчання. Втім тут важливо змістити акценти – з невдач на успіхи
.?
Варто акцентувати увагу й на відповідальності батьків. Адже ані тьютор, ані вчитель чи його асистент не знімають з батьків обов’язку допомагати дитині у навчанні. ?
Також можна встановити ресурсні соціальні зв’язки – групи підтримки, батьків дітей з ООП зі старших класів чи сусідньої школи. ?
?
Подолати стереотипи в інклюзивному класі?
Занепокоєння батьків нормотипових дітей мають право на існування, адже вони хочуть того ж самого – щоб їх дитина впоралася з навчанням, їй не заважали й не ображали. Тож свідомо ніхто не хоче завдати шкоди чужій дитині. ?
Аби знайти порозуміння з обох сторін ефективно використовувати «Я-конструкції», наприклад замість «Ось ви завжди…» краще сказати «Коли ви…, я почуваюся…».?
Для батьків обох сторін можна проводити спільні тренінги для батьків з навичок спілкування, розв’язання конфліктів, надання та отримання зворотного зв’язку. ?
Ключова мета психологічного супроводу для батьків учнів інклюзивного класу – робота над розвитком толерантності, свідомого допущення та прийняття інакшості іншої людини без зверхності та відчуття цінності іншої людини. ?