A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Пулинський інклюзивно-ресурсний центр" Пулинської селищної ради

СЕНСОРНИЙ РОЗВИТОК УДОМА. ПОРАДИ Й РЕКОМЕНДАЦЇЇ ДЛЯ БАТЬКІВ.

Дата: 21.05.2024 15:10
Кількість переглядів: 50

Фото без опису

Сенсорний розвиток дитини – це важливий процес для гармонійного розвитку дитини. Як же організувати його вдома? Хочемо дати декілька порад щодо того, які ігри без особливих витрат можна пограти з дитиною вдома.

  1. Коли дитина йде мити руки, спитайте її, які в неї зараз руки, які вони стануть потім. Старайтеся, щоб малюк використовував у мовленні слова сухий,мокрий.

  2. Гра «Саморобні пазли». Розріжте на три (потим на більше) частини будь - яку предметну картинку, листівку. Спочатку зберить картинку разом з дитиною, а потим запропонуйте їй зібрати самостійно.

  3. Гра «Пустотливі мишенята». Візьміть будь – яку картинку, листівку, світлину з жужналу, книги (зображення повинне бути зрозумілим дитині), виріжте з неї квадрати, круги, трикутники. Розкажить дитині коротеньку казочку про пустотливих мишенят, які прогризли в картинці дірки, через що ви ніяк не можете її зібрати. Далі запропонуйте дитині закрити дірки на картинці фігурами, які з неї вигризли миші.

  4. «Гарне намисто». Виріжте з цупкого паперу намистини круглой та квадратної форми. Намистини можуть бути одного кольору або різного. Посередині в намистин виріжте невеликі отвори, щоб туди вільно проходив шнурок. Запропонуйте дитині зібрати намисто для мами (для ляльки).

варіант. Усі намистини одного кольору, нанізуються по черзі: круг, квадрат.

варіант. Усі намистини різного кольору; чергування кольорів дитина обирає сама. У прцесі діяльності запитуйте, якой форми намистина, якого кольору.

  1. Гра «Помалюємо». Наклей на чистий аркуш паперу зображення предметів, тварин і попросить дитину з'єднати їх лініями. Інше завдання: прикрепіть аркуш до столу і покладить на нього кубик, а потим попросить малюка штовхати цей кубик олівцем.Олівец залишае на папері слід – покажить його маляті.

  2. Гра «Заплющ очі». На прогулянці, після шумних ігор, присядьте з малюком на лавку і спробуйте пограти в таку гру. Оберить три будь – які предмети, наприклад, пір’їнку, маленький камінець та листок. Нехай малюк обере один із цих об'єктів і водить ним угору і вниз по вашій руці доти ви з заплющеними очима не визначите за відчуттями, що це за предмет. Тепер черга дитини заплющити очі. Визмить один із предметів та водить ним по руці,покі маля не відгадає, що це.

  3. Дорогою з дошкільного закладу зверніть увагу дитини на колір неба, форму хмаринок; роздивиться листя восени, як іскриться на сонці сніг узимку тощо.

  4. «Незвичайне намисто». Ця гра допоможе дитині краще запам'ятати кольори, форми; спонукати до проявів творчості. Разом з дитиною приготуйте спочатку тісто: змішайте 1 склянку кухонної солі дрібного помолу, 1 склянку муки, 0,5 склянки холодної води, залиште на 3 години в холодильнику. Разом з дитиною зліпить кульки діаметром 3-4 см та за допомогою трубочки для коктейлів зробить отвори. Залиште для висихання. Разом з дитиною за бажанням розфарбуйте кульки в різні кольори та вигадайте історію «Хто вдягне наше намисто ?».

  5. «Неслухняні олівці». Зчасом удома накопичується багато різних олівців. Пропонуємо гру, яка не лише допоможе дитині запам'ятати назви кольорів, а й розвине навички охайності. Візьміть різнокольорові пластикові стаканчики (буде краще, якщо батьки разом з дитиною обклеять стаканчики самоклейним папером) та запропонуйте дитині пкласти кожен олівец у його будинок – стаканчик. Для розвитку пізнавальної активності дитини можна створити «проблемну» ситуацію : запропонувати стаканчики синього, червоного та зеленого кольорів, а олівці червоного, рожевого, синього, блакитного, зеленого та різні відтінки. Дайте дитині можливість самостійно зробити висновки.

  6. Гра «Веселий кухар». Ця гра допоможе дитині засвоїти поняття «солодке», «солоне», «кисле», «гірке», тощо, а також назви овочів та фруктів. На тарілочку наріжте невеличкі шматочки овочів та фруктів (апельсин, яблуко, груша, огірок, морква тощо). Запропонуйте дитині заплющити очі та пригостить її шматочком. Спитайте дитину : «Який смак? Як називається те, що ти куштував ?»

  7. Гра – дослід «Крижані кубики». З таємничим виглядом дорослий дістає з холодильника два кубики льоду: один собі, другий дитині – і пропонує потримати кубик у долонях. Запитайте в дитини : «Який він ? (Твердий, холодний, мокрий, став рідким.) Куди подівся кубик? (Дайте дитині можливість відповісти самостійно.) Як знову зробити кубик?»

  8. Гра «Знайди такий самий». Виріжте сім великих та сім маленьких кружечків із цупкого картону. Розкладіть перед дитиною зі словами : «Ці кружечки різні. Чому?» Обговоріть розмір і кольри. Запропонуйте дитині вибрати та покласти до коробочки тільки :

· великі кружечки (якщо дитині складно, прикладить один до одного два великих кружечки та пояснить, що це однакові ; так само продемонструйте великий і малий кружечок, і хай дитина зробить висновок, що вони різні);

· маленькі;

· червоні (дитина повинна навчатися виконувати інструкцію) ;

· зелені;

· знайти великий і червоний тощо.

Якщо гра припаде дитині до смаку, пропонуємо ускладнити її, додавши квадрати і трикутники.

  1. Гра «Весела геометрія». Приготуйте п'ять кружечків і п'ять квадратів, перемішайте їх. З'ясуйте разом з дитиною, чим вони різняться, і запропонуйте розкласти фігури на дві групи.

Варіанти: трикутник і квадрати, зірочка і прямокутник тощо.

  1. Гра «Маша і ведмідь». Приготуйте набір різних предметів парами «великий – маленький». Наприклад, по дві ложки, чашки, тарілки, іграшки, серветки, хустинки, г'удзики, книжки тощо.

Запропонуйте гру : «До нас у гості прийшла Маша і Ведмідь. (Якщо немає іграшок, роздрукуйте з інтернету портрети казкових героїв.) У нас є різні речі. Як ти гадаєш, які зних підійдуть Маші, а які ведмедеві ?» Дайте дитині можливість самій дійти висновку, що Маші потрібні маленькі речі, а ведмедю – великі. Під час гри постійно промовляйте вголос свої дії та спонукайте до цього дитину : «Це маленька ложка для Маші, а велика ложка – для ведмедя. Це велика іграшка для ведмедя, а маленька – для Маші» тощо.

  1. Розвивальна гра «Великі і малі». У цю гру можна гратися всією родиною, перетворивши оселю на місце пригод. Запропонуйте змагання : хто більше знайде в оселі парних великих і малих предметів. Наприклад: велика каструля – маленька каструля, велике ліжко – маленьке ліжко, великі татові черевики – маленькі синочкові ,велика шафа, великий олівец – маленький олівец тощо.

  2. Гра «Незвичайні олівці». Приготуйте два олівці – великий і маленький. Розкажить дитині, що це незвичайні олівці, бо великий малює великі предмети, а маленький – маленькі. Візміть великий аркуш паперу і проведіть довгу смужку. Дитина бере маленький олівець і поряд проводить коротку. Дорослий малює велике коло, дитина – маленьке тощо. Гра залежить від графічних здібностей дитини, проте дорослий повинен пам'ятати, що в дитини раннього віку ще не сформована дрібна моторіка, тому не можна вимагати від маляти якісних малюнків, а слід заохочувати до малювання, яке є основою для формування графічних та творчих здібностей.

  3. Гра «Піжмурки». Приготуйте набір паперних (великий – малий) геометричних фігур (круг, трикутник, прямокутник, овал). Запропонуйте «заховати» маленькі фігури за великими з практичним показом, накривши маленький кружочок великим. Якщо в дитини це виходить легко, ускладніть гру, запропонувавши сховати під кружечок, трикутник, під квадрат – кружечок. Потім запитайте, чи запам'ятала дитина, хто за ким сховався.

  4. «Чарівна торбинка». Зробить із цупкої тканини невеличку торбинку.

Варіант 1. Дитина складає в торбинку предмети, різні на дотик (іграшка, м'ячик, клубочок ниток, кубик, ложка тощо – залежно від можливостей дитини). Потім навпомацки бере якийсь предмет у торбинці, описує, не дивлячись, його властивості і називає цей предмет.

Варіант 2. Дитина отримує торбинку з набором предметів і на дотик угадує, що туди поклали.

Варіант 3.Дитині дають якийсь предмет (наприклад г'удзик). Потим дитина отримує наповнену речами торбинку і навпомацки знаходить у ній такий самий предмет, виймає, порівнює.

  1. Гра «Веселка». Усім гравцям роздають кольорові кружечки і пропонують знайти в оселі предмети такого самого кольору. Дитина може прикласти свій кружечок до речей, щоб ідентифікувати кольори


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень